wtorek, 20 lutego 2018

Chiny/2017 - 11-miesięczna krzyżówka VAR/LOB

Wysiana w marcu 2017 r.
Po 11 miesiącach zaczyna wypuszczać 3 liść.
Nr 1


Dla porównania - lipiec 2017


Kiedy co będzie z jednego listka? Może za 5 lat doczekam się kwiatów. Może, może, może, a może morze? Nad morze już nie wyjadę, choć uwielbiam szum morza i samotne przebywanie na plaży. Spytacie dlaczego? Mam 2 psy i 2 koty. A to prowadzi do pewnego rodzaju uziemienia.
Ciężko byłoby wyjechać z 2 psami nad morze. Chyba, że znalazłabym odludzie, gdzie byłoby mało ludzi, typowe pustkowie, dziurę zabitą dechami i jeszcze ktoś by się zgodził na przygarnięcie nas na parę dni. Bo ja ludzi nie potrzebuję na wakacje. Wręcz od nich uciekam. Męczy mnie tłum, gwar, wrzawa biegających dzieci. Brr ... I nie musi być wtedy morze, nie musi być daleko. Tak. Chyba pora pomyśleć o jakimś małym wypadzie w tym roku, za miasto, tak na kilka dni, bo na dłużej Mundek się nie pisze.
Mundek to stary pies. Figo to co innego, Figo fago kawa marago.
Albo tak na jeden dzień wypad za miasto. Zamykam oczy i widzę, łąkę, las, słońce, cykające świerszcze, i my, ja i psy, siedzimy na trawie, Mundek leży w cieniu, Figo przy moich nogach, bo on zawsze przy mnie, błogie lenistwo. I tak parę godzin, aż do zachodu słońca. Powrót do domu, psy na tylnej kanapie śpiące, odpoczywają po całym dniu pełnym wrażeń, nowych widoków, nowych zapachów i polnego wiatru, muzyka cicho płynąca z radia, lekki powiem ciepłego wiatru przez uchylone szyby, pomykamy zieloną pszczółką w kierunku domu ... Jaśko Marzyciel.